Image is missing!

Hem Villkor

Försäljningsvillkor för försäljning till privat

Allmän information

Juridiskt namn: SC SOUND A/S
CVR. nr.: 52 98 25 10  
Etablerings år: 1972

Huvudkontor:
(Försäljning, Administration, Serviceverkstad och Lager)
Dalgas Alle 15, DK-6600 Vejen  

Försäljningskontor:
Naverland 34, DK-2600 Glostrup  

e-mailadresse: mail@sc-sound.dk
Tlf.: +45 43 99 88 77 

Betalning
På scsound.dk kan du betala med:

  • Dankort och eDankort – inga avgifter debiteras.
  • Mastercard, Visa och Visa elektron – avgift: 1,5% kortavgift.
  • Faktura för företagskunder som har godkänts i förväg.
  • Nya kunder kan ansöka om ett konto och kredit kommer att utfärdas inom 1-2 arbetsdagar.
  • EAN faktura för offentliga företag.

Beloppet kommer först att debiteras från ditt kort när varorna skickas från SC SOUNDs lager. Du kan aldrig debiteras mer  än du har godkänt vid inköpstillfället.

Leverans
För att få dina produkter levererade måste du betala frakt,du kan se vad din frakt kostar här:

  • Postnord-paket butik för privatperson: SEK 80,00
  • Postnord Business paket med leverans till dörren: SEK 80,00
  • Större paket eller pallvaror kommer att levereras med danska fraktmän
  • Pickup på bestämt ombuds/utlämmningsställe SEK 80,00. Kom ihåg att fylla i vilken dag du vill hämta.

Leveranstid för varan
Vid beställning före 15.30, kommer din beställning alltid att skickas samma dag om inte ordern har ett annat leveransdatum. Vid större beställningar som kräver lång förpackningstid kommer beställningen att skickas följande arbetsdag och i sådana fall meddelas du. Leveranstid är 1-3 arbetsdagar vid beställning av varor i lager. Vi skickar till Sverige, Danmark , Norge, Grönland och Färöarna.

Om du ångrar ditt köp (ångerköp)
Du har 14 dagars returret när du handlar på scsound.dk.

Avbeställningsperioden löper ut 14 dagar efter det datum du 

  • Har fått din vara
  • Erhåller det sista objektet i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera artiklar beställda i en order och levereras individuellt
  • Får den sista parten eller den sista delen av fysisk besittning när det gäller ett avtal om att leverera en produkt som består av flera delar eller delar

Du måste inom 14 dagar från mottagandet informera oss om att du vill avbryta ditt köp. Anmälan skall ske genom post mail@scsound.dk eller telefon 43 99 88 77. I meddelandet gör oss klart medveten om att du vill använda din ångerrätt. Du kan också välja att använda vårt vanliga avbeställningsformulär och skicka efter retur märke. Du kan hitta den här. Du kan inte ångra bara att neka mottagandet av produktet utan att ge oss ett tydligt meddelande om detta.

Return
Du måste skicka varan/varorna till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste bära de direkta kostnaderna för att returnera varan.

  • Vid retur är du ansvarig för att objektet är ordentligt packat.
  • Du bär risken för varan från leveransdatumet.

Vissa varor kan enligt deras natur inte returneras med normal post. Detta gäller varor som väger mer än 30 kg. (högtalare, subwoofers, större mixers, etc.). Kostnaden för avhämtning beräknas uppgå till ca. 600,00 SEK

Följande produkttyper är undantagna från ångerrätten:

  • Leverans av varor som tillverkas enligt konsumentens specifikationer eller har fått en särskild personlig beröring.
  • Leverans av förseglade varor som av hälso- och hygienhänsyn inte är lämpliga för retur och där tätningen har brutits efter leveransen.
  • Avtal om specifikt brådskande reparations- eller underhållsarbete av konsumenten, som den uttryckligen har begärt i förväg.
  • Leverans av förseglade ljud- eller videoinspelningar eller datorsoftware som konsumenten har brutit förseglingen på.

Du förlorar din ångerrätt om;

  • Du bryter förpackningen på föremål som inte är berättigade till retur (öronproppar och öronprodukter) av hälso- och hygienskäl.
  • Du förseglar datorprogrammet.

Produktens skick när du returnerar det
Du är ansvarig för en minskning av produktens värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att avgöra vilken typ, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord - du kan prova produkten på samma sätt som om du försökte det i en fysisk butik.

Om produkten testas utöver vad som beskrivs ovan, vi anser det som används, vilket innebär att du vet förtret för köpet bara få en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på produktens kommersiella värde.

För att få hela inköpsbeloppet måste du göra det samma som möjligt i en fysisk butik. Du måste testa produkten, men ta den inte i reell användning.

Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du givetvis det belopp du betalat till oss tillbaka. Vid avskrivningar du är ansvarig för kommer detta köpebelopp att dras av. Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av leverans än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och i varje fall inom 14 dagar från det datum då vi har fått meddelande om ditt beslut att dra tillbaka detta avtal.

Vi gör ett sådant återbetalning med samma betalningssätt som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen kommit överens om något annat. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått varan skickad till oss, om du inte har lämnat in dokumentation innan du returnerar den. Om du ångrar ditt köp, måste produkten skickas eller lämnas till: SC SOUND A/S S, Dalgas Alla 15, 6600 Vejen, Attn. Inköps avbokning. Du kan också avbryta inköpet genom att meddela och leverera det personligen på ovanstående adress.

Vad ska jag skicka tillbaka?
Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Expeditionen går fortare om du också fyller i vårt standardformulär för borttagning Obs! Vi tar inte emot paket skickade per. COD.

Om något är fel med produkten (krav på rättegång) Uppförandekoden för fel gäller för inköp av varor. När du handlar hos (www.scsound.dk) har du 24 månaders garanti. Detta innebär att du i princip kan få den reparerad eller utbytt, återbetalning eller minskning i pris, beroende på den specifika situationen. Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är berättigat och att felet inte orsakas av en felaktig användning av produkten eller annan skadebeteende.

Hur snabbt reklamerar jag?
Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt objektets brist. Om du reklamerar inom två månader efter det att felet upptäckts kommer klagomålet alltid att vara aktuellt. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader. Om ditt krav är motiverat, kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten levereras till: SC SOUND A/S S, Dalgas Alle 15, 6600 Vejen, Att. klagomål

När du returnerar produkten, ange vad problemet är så detaljerad som möjligt, det underlättar vår hantering och minimerar behandlingstiden för klagomål. Notera Vi tar inte emot paket skickade per. efterkrav eller liknande. Kom ihåg att varan alltid måste returneras i rätt förpackning och kom ihåg att ta emot kvitto för frakt så att vi kan betala tillbaka fraktkostnaderna.

Vad gör vi med din personliga information (personuppgifter)
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss ​​behöver vi följande information:
Namn, Adress, Telefonnummer, E-postadress.

Vi registrerar din personliga information för att leverera varan till dig. Personuppgifterna är registrerade hos SC SOUND A/S S och lagras i fem år, varefter informationen raderas. När du har ingivit personlig information via vår hemsida, ser vi till att det alltid är med ditt uttryckliga medgivande, så att du informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

Verkställande direktören, försäljningsanställda och revisor för SC SOUND A/S S har tillgång till informationen som är registrerad om dig. Datahanteraren på www.scsound.dk är Lars Bruun Jensen.

Vi lagrar inte kundinformation krypterad. Vi skickar inte kundinformation krypterad. Information som lämnas till www.scsound.se avslöjas inte eller säljs till tredje part på något sätt, och vi upptäcker inte personligt känslig information.

När du registrerar dig för ett nyhetsbrev registrerar vi din e-postadress. E-postadressen ges inte till andra. Som registrerad hos SC SOUND A/S S har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att förstå vilken information som registreras om dig. Du har dessa rättigheter i enlighet med personuppgiftslagen och kontakta SC SOUND A/S S via e-post lbj@scsound.dk

Överklaganden
Om du vill klaga på ditt köp, kontakta Lars Bruun Jensen lbj@scsound.dk. Om vi ​​inte hittar en lösning kan du göra ett klagomål hos den behöriga styrelsen i området om villkoren för detta är uppfyllda. Förteckning över klagomål finns här.

 
 

Salgsbetingelser for salg til Engros- og Erhvervskunder

Almindelige salgs-, tilbuds- og leveringsbetingelser

Därför måste all försäljning av SC SOUND A / S (nedan kallat "Säljaren") är föremål för följande villkor, oavsett köparens annan ordning eller godkännande om dessa villkor frångås genom skriftlig överenskommelse mellan parterna. Säljaren handlar endast om företagskunder (handelsköp). Detta gäller oavsett betalningsform eller hur beställningen är placerad, till exempel. i butik, per. telefon, fax, brev, e-post eller via internet. Säljaren förbehåller sig rätten när som helst att avslå en köpares order.

1. Produktinformation
All information och data, inklusive tekniska beskrivningar och illustrationer, finns i Säljarens produktinformationsmaterial, prislistor och liknande. är bindande för säljaren endast i den mån de har bekräftats skriftligen av säljaren i en separat förfrågan till köparen. Specifika applikationsexemplar är utan garanti för funktionalitet och kränkning av tredje parts rättigheter. Hjälp med information om produktegenskaper eller användningsområden är uteslutande en tjänst som säljaren åberopar ansvar för.

2. Erbjudande, pris och betalning
Fakturering sker om inte annat avtalats mellan parterna till de priser som anges i webbkatalogen på leveransdagen. Priserna är noterade i den valda valutan och är exklusive moms och eventuella avgifter och eventuella avgifter, som Säljaren bestämmer när som helst. Fakturering sker i den valuta som avtalats av kundens skapande. Erbjudanden, som för produkter, priser eller andra villkor skiljer sig från de som finns i katalogen, gäller 30 dagar från utfärdandedatumet, om inte annat avtalats.

För alla erbjudanden och citerade priser kan bokningar och ändringar i indirekta skatter, avgifter, tullar, växelkurser och liknande villkor ändras. Detta gäller även efter erbjudanden och beställningar accepteras. Fakturaen utfärdas på leveransdagen och skickas företrädesvis per. E-post eller vanlig post. Säljaren har alltid rätt att leverera kontant betalning / efterfrågan. Om betalningen inte är i tid, förbehåller säljaren rätten att ta ut en samlingsavgift. Köparens betalning av inköpsavgift hindrar inte säljaren från att åberopa andra indrivningsmedel.

Fakturering sker om inte annat avtalats mellan parterna till de priser som anges i den tillämpliga webbkatalogen på leveransdagen. Priserna är noterade i den valda valutan och är exklusive moms och andra statliga avgifter, avgifter som är bestämd av säljaren. Fakturering sker i den valuta som avtalats av kundens skapande. Erbjudanden, som med antingen produkter, Priser eller andra villkor skiljer sig från priserna i katalogen, gäller 30 dagar från utfärdandedatumet, om inte annat är skriftligt avtalat. För alla erbjudanden samt noterade priser förändringar  i indirekta skatter, tariffer, växelkurser och likheter. Detta gäller även efter erbjudanden och beställningar accepteras. Fakturor utfärdas på avsändningsdagen, och helst skickad per. E-post, Alternativt,Brev  Säljaren har rätt att alltid tillåta leverans villkoras av kontant betalning / efterfrågan. Om betalningen inte är i tid, förbehåller säljaren rätten att ta ut en samlingsavgift. Köparens betalning av insamlingsavgiften hindrar inte säljaren från att förlita sig på annan indrivning, förhands betalning.

3. Leverans
Beställningar mottagna av säljare före kl: 15 på vardagar, skickas vanligtvis samma dag. Vid leverans debiteras frakt och fraktkostnader. Säljaren har dock reserverat titeln i varan tills varans köpeskilling har betalats till säljaren. Köparen är skyldig att anmäla säljaren omedelbart om sändningen verkar vara skadad. Om leveransen inte kommer till den överenskomna tiden, om inte annat anges, och på grund av detta, en av Säljarens omständigheter, är köparen berättigad att säga upp köpet om ett skriftligt meddelande omedelbart skickas till Säljaren. Dessutom har säljaren inget ansvar för leveransförseningar.

4. Brister
Köparen skall omedelbart efter leverans, undersöka noggrant för eventuella fel och är i varje fall krävs innan några varor som används av köparen för att utföra studier som är lämpligt att fastställa dels huruvida varorna behäftade med brister, dels om varorna kan användas för köparens syfte. Klagomål måste göras inom 5 dagar efter det att defekten är eller bör upptäckas. Brist på varor som redan levererats kan endast begäras mot säljaren om köparen skriftligen meddelar säljaren inom 24 månader från leveransdatumet. Klagomål måste göras skriftligt, med en detaljerad beskrivning av felet. På samma sätt måste säljarens faktura bifogas klagomålet. Säljaren har rätt och skyldighet att göra en ersättnings, åtgärd eller att kreditera köparen för den defekta produkten efter eget val. I så fall är köparen skyldig att, för egen bekostnad, returnera den defekta produkten till säljaren. Dessutom är säljaren ensam ansvarig för brister som orsakats av grov oaktsamhet hos säljaren. Säljaren är under inga omständigheter ansvarig för driftstörning, förlust av vinst eller annan indirekt förlust hos köparen. Säljarens ansvar för fel kan inte överstiga ett belopp som motsvarar fakturavärdet för den defekta produkten. Köparens uppmärksamhet dras till att Säljaren inte självutvecklar och producerar programvaran som används i Säljarens produkter. Därför är det endast köparens ansvar att på ett professionellt sätt kontrollera efter datavirus i den aktuella mjukvaran innan produkten används. Säljaren är inte ansvarig för detta.

5. Force majeure m.v.
Säljaren skall inte hållas ansvarig för vare sig förseningar eller brister i fall av force majeure ,. köplagen § 24. På samma sätt kan säljaren inte hållas ansvarig för bristande efterlevnad, vilket beror på sjunkande leveranser från en av Säljarens leverantörer.

6. Retur av varor
Rimlig retur av levererade varor kan ske inom 30 dagar, i samförstånd med Säljarens orderkontor, att kontaktas före eventuell retur. Avkastning görs för köparens konto och risk. Varor kan endast returneras i original obruten förpackning. Varor som tillhandahålls av serviceavdelningen, anpassade varor, programvara och leveranser kan inte returneras.

7. Produktansvar
Säljaren är inte ansvarig för skador orsakad av en produkt som säljs av säljaren, såvida inte detta är obligatoriskt i lagen om produktansvar (nr 371 av den 7 juni 1989). Om köparen inkorporerar levereras av säljaren varor i egna produkter, eller genom att sätta sitt namn, varumärke eller något annat kännetecken på produkten, låtsas vara en producent, skall säljaren bara hållas ansvarig för produktskada, i den mån det är bevisat att säljaren har visat grov oaktsamhet. Om säljaren, oavsett första stycket, produktansvar tas till en tredje part, köparen är skyldig att ersätta säljaren om skadan hade kunnat undvikas om köparen före, under eller efter produktion av varor där Säljarens produkter ingår, borde ha upptäckt eller förhindras skada genom att utföra noggrann kontroll. Under inga omständigheter är säljaren ansvarig för rörelseförluster, förlust av vinst eller annan indirekt förlust. Säljaren och köparen ska vara ömsesidigt skyldiga att låta sig instämmas till den domstol eller skiljedomstol hörsel kraven som görs mot en av dem, på grundval av skada eller förlust som påstås vara orsakad av en av säljaren såld produkt.

8. Bokningar
Med förbehåll för eventuella fel, utelämnanden och ändringar, inklusive fel i katalogen och prislista.

9. Immateriella rättigheter
Köparen är skyldig att respektera alla immateriella rättigheter till de levererade varor, inklusive patent, varumärken, design och upphovsrätt och liknande rättigheter, som säljare eller tredje part kan ha. Köparen är också skyldig att betala alla nödvändiga licensavgifter etc. på IT-program och andra läs och spela media etc. Säljaren har alla rättigheter till Säljarens katalog och annat material som utarbetats av Säljaren, och all eller delvis reproduktion av detta är tillåtet endast med Säljarens skriftliga tillstånd.

10. Lag och plats

De nordiska leveransvillkoren för leverans NL 92 gäller i den utsträckning de inte undantas från dessa allmänna försäljningsvillkor, leverans och leverans. Tvist mellan säljare och köpare regleras av dansk lag vid Sjö- och handelsrätten i Köpenhamn som säljaren har rätt i varje enskilt fall, kräva att tvister avgöras av köparen jurisdiktion, eller genom skiljedom i enlighet med lagen om skiljeförfarande.